Ohio State Üniversitesi Eğitim Bölümü’nden Aryn Karpinski’nin 219 lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencisi üzerinde yaptığı araştırmaya göre, zamanını Facebook’ta “arkadaş ekleme, ileti gönderme ve dürtme” etkinlikleriyle harcayan öğrenciler, ders çalışmaya 1 saat gibi az bir süre ayırarak sınavlarda başarısız oluyor.
Araştırmada, Facebook hesabı olan öğrencilerin yüzde 68’inin siteye girmeyenlere oranla çok düşük notlar aldığı belirlendi. Karpinski’nin verilerine göre, Facebook kullanan öğrencilerin yüzde 79’u, sitede harcadıkları zamanın çalışmaları üzerinde olumsuz bir etkisi olduğuna inanmadığını kaydetti. Facebook’tan gelen açıklamada ise, “Facebook gibi hizmetlerin faydalarını gösteren akademik araştırmalar da var. Sitede ne kadar vakit geçirileceğine karar vermek öğrencilerin elinde” denildi.
0 yorum:
Yorum Gönder